INFO OVER DE NT2-LESSEN:

Stichting Prisma verzorgt de NT2-lessen in Huis voor de Wijk (vroeger: Prisma Huis) in Immerloo (Arnhem-Zuid). De 7 NT2-docenten geven samen meer dan 30 uur per week Nederlandse les. Er zijn 16 groepen op 6 niveaus (van A0 t/m B1). En er is ook een TaalCafé en een LeesClub. Alle NT2-docenten van Stichting Prisma hebben de basiscursus van de Stichting Lezen en Schrijven gevolgd.

Klik hier voor een kort promo-filmpje over de Nederlandse lessen van Stichting Prisma.

Sinds corona zijn de lessen online. Het TaalCafé is twee keer per week online via ZOOM (info en opgeven bij Wilma Koel, 06-26756026). Iedereen is welkom! Daarnaast wordt door de docenten online les gegeven aan onze reguliere cursisten via Whatsappvideo en ZOOM. Voor actuele info, zie ook onze Instagram en Facebook pagina’s.

Hieronder ons lesschema en andere info van vòòr het corona-tijdperk:
NT2 schema SP 2020 Blok 2

In het TaalCafé en de LeesClub is iedereen elke donderdag  welkom.  De cursisten praten met elkaar over dagelijkse situaties onder begeleiding van een docent. En aan de hand van artikelen uit de Start! Krant en ‘Krant en Klaar’ praten cursisten met elkaar over het nieuws. Inschrijven is niet nodig en het is voor iedereen gratis.

Voor de Nederlandse lessen is inschrijving wel verplicht.  Voor cursisten uit de buurten Immerloo en ‘t Duifje zijn de cursussen gratis. Inwoners uit andere delen van Arnhem-Zuid betalen een klein bedrag. De hoogte van het bedrag hangt af van de wijk: hoe verder weg, hoe duurder. Cursisten met een Gelrepas krijgen korting.  Je kunt je inschrijven op maandag tussen 09:30 en 10.00 uur en donderdag tussen 18:30 en 19.00 uur.