over ons:

Stichting Prisma is opgericht in 2007 voor en door bewoners uit Immerloo (Arnhem-Zuid). De stichting bestaat geheel uit vrijwilligers. Het bestuur en de vrijwilligers organiseren tal van  activiteiten voor bewoners uit Immerloo, ‘t Duifje en omliggende buurten en wijken.

De meeste activiteiten vinden plaats in Huis voor de Wijk (voorheen: Prismahuis) maar soms ook daarbuiten, zoals enkele jaarlijkse uitstapjes. Er zijn meer dan 30 verschillende activiteiten op het gebied van ontmoeten, leren, spelen, bewegen, maken en koken. Deze activiteiten zijn laagdremplig en open voor iedereen.

Al heel lang is de Nederlandse les een kernactiviteit van Stichting Prisma. Een zevental NT2-vrijwilligers geeft nu meer dan 30 uur per week les, inclusief een TaalCafé en een LeesClub voor nieuwkomers. Op de paginainfo van deze website is een kort  promo-filmpje over de Nederlandse les. Daar staat ook het actuele schema van de Nederlandse lessen.

Stichting Prisma is voor haar NT2-activiteiten aangesloten bij de landelijke stichtingen ‘Het Begint met Taal‘ en ‘Lezen en Schrijven‘. Beide stichtingen zijn erg actief op het gebied van laaggeletterdheid.

Voor het bouwen van deze website en voor met maken van de video’s op deze website hebben we subsidie ontvangen van de Stichting Het Burger en Nieuwe Weeshuis’. Wij zijn hier heel blij mee!